شناسهٔ خبر: 130042 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با آماده باش کامل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن محقق شد؛

رفع رفوری تعرض به ۴۱۶ هزار مترمربع اراضی دولتی در ایام نوروز

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درخصوص اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت این سازمان در ایام نوروز، گفت: همکاران ما در یگان حفاظت سازمان ملی در سراسر کشور در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال ۱۳۷ مورد تعرض به زمین‌های دولتی را به صورت فوری رفع کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: یگان حفاظت سازمان ملی در سراسر کشور در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال ۱۳۷ مورد تعرض به زمین‌های دولتی را به صورت فوری رفع کرده‌اند.

مالکی در تشریح اقدامات یگان حفاظت از زمین‌های دولتی کشور افزود: از مجموع ۱۳۷ مورد تعرض به اراضی دولتی، به مساحت ۴۱۶ هزار متر مربع در این یک هفته، خوشبختانه تمامی آنها توسط همکاران تلاشگر ما در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌های کشور رفع شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ مساحت وقوع و رفع تعرض یگان حفاظت استان‌های اصفهان، فارس و جنوب کرمان بیشترین آمار و از لحاظ ارزش ریالی زمین‌های رفع تعرض شده، البرز، تهران و فارس بهترین عملکرد را در میان یگان‌های حفاظت داشته‌اند.

مالکی همچنین گفت: در بخش اجرای احکام قضایی هم در این هفته در استان بوشهر یک مورد زمین به مساحت تقریبی ۴۸ هزار متر مربع به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تقدیر از اقدامات پرسنل یگان حفاظت این سازمان اعلام کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات نوروزی برخی افراد سودجو زمینه را برای دست‌درازی به اراضی دولتی، مساعد می‌یابند که امیدواریم اقدامات هوشمندانه و آماده باش تمامی نیروهای یگان حفاظت در سراسر کشور بتوانیم با این قبیل افراد برخورد شایسته را داشته باشیم.