شناسهٔ خبر: 130068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۴ درصدی تردد ها در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

جلال زادهjpg.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۴ درصدی ترددها در سطح محورهای مواصلاتی استان از آغاز طرح نوروزی در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۴  فروردین ماه ۱۴۰۲ از طرح نوروزی ترددهای ثبت شده در ۸۰  دستگاه تردد شمار استان ۲۸۶۳۶۴۴ تردد بوده که با توجه به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش ۴ درصدی تردد ها در استان بوده ایم.

وی ادامه داد: مجموع ترد های روز گذشته نیز ۲۹۳۲۴۴ بوده که نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح در سال  گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

جلال زاده اضافه کرد: بیشترین تردد در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه، فردوس – بجستان و قاین – گناباد بوده است.

وی از جابجایی ۴۱۱۰۷ مسافر در قالب ۳۹۵۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی در استان خبر داد و افزود: در این حوزه طی مدت یاد شده شاهد افزایش ۲.۷ درصدی سفر و۴ درصدی مسافر بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی همچنین با اشاره به اینکه اکیپ های راهداری به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه های استان هستند، ادامه داد: ۲۵۰ نیروی راهداری در قالب ۳۵ تا ۴۰ اکیپ ثابت و سیار با ۲۳۵ خودرو سبک و سنگین راهداری در ۳۳ راهدارخانه طی طرح راهداری نوروزی در استان فعالیت دارند.

جلال زاده یادآور شد: از هموطنان عزیز قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها می توانند با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای تماس حاصل کنند.