شناسهٔ خبر: 13009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پل فیروزآباد شهرستان سرباز در ایرانشهر

باند فرود پهپاد در جکیگور مدیرکل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر از افتتاح پل فیروزآباد با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در شهرستان سرباز خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره راه و شهرسازی ایرانشهر ایوب کردانجری در مراسم افتتاحيه از پل فیروزآباد با حضور علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر و جمعی از مسئولان، بیان کرد: پل فلزی فیروز‌آباد با سه دهانه ۴۵ متری و ۱۰۰ متر واریانت‌های طرفین به طول بیش از ۲۲۰ متر بعد از پل بزرگ دپکور دومین پل فلزی با مشخصات مشابه در جنوب سیستان و بلوچستان است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به اینکه بالغ بر پنج هزار خانوار در غرب رودخانه سرباز زندگی می‌کنند، افزود: با احداث این پل شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند به شهرستان‌های راسک، مهرستان و سراوان متصل میشود.

این مسئول اعتبار هزینه شده برای این پروژه را که عملیات اجرایی آن سال ۸۹ آغاز شده ۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر اضافه کرد: این پل یکی از پروژه‌های مهم و حساس است که در زمان سیلاب از قطع شدن ارتباط روستاهای غرب رودخانه جلوگیری می‌کند.

افتتاح باند فرود پهپاد جکیگور با حضور استاندار سیستان و بلوچستان

مهراب ستوان رئیس اداره راه و شهرسازی سرباز در خبری دیگر از افتتاح باند فرود پهپاد در جکیگور از توابع شهرستان سرباز با حضور استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با حضور علی اوسط هاشمی استاندار و سردار رهامبخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، باند فرود پهپاد در جکیگور از توابع شهرستان سرباز افتتاح شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سرباز در زمینه مشخصات این پروژه بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ۱۰ مردادماه امسال آغاز شده و بعد از گذشت دو ماه، امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهراب ستوان، طول این باند فرود پهباد را یکهزار و ۲۴۰ متر و عرض آن را ۴۲ متر عنوان کرد که با هزینه حدود دو میلیارد تومان احداث و مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت./

نظر شما