شناسهٔ خبر: 130108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با پایان موج اول سفر های نوروزی اعلام شد؛

افزایش ۷ درصدی تردد در مبادی ورودی استان سمنان

کیایی مدیرکل سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش ۷ درصدی تردد در مبادی ورودی استان سمنان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سهم ماندگاری ۷۸ درصد از وسایل نقلیه در استان سمنان کمتر از یک روز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش ۷ درصدی تردد در مبادی ورودی استان سمنان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با این حجم افزایش در موج اول سفرهای نوروزی استان سمنان در جایگاه ۲۳ کشوری قرار گرفت.

وی ۲۸ اسفندماه را پرترددترین روز در محورهای ورودی استان خواند و افزود: متوسط تردد روزانه ورودی استان در طرح نوروزی ۶۹۳۴۰ وسیله نقلیه بوده که سهم وسایل نقلیه سنگین از این تردد بیش از ۱۲ درصد بوده است.

منصورکیایی با بیان اینکه سهم ماندگاری ۷۸ درصد از وسایل نقلیه در استان سمنان کمتر از یک روز بوده توضیح داد: ماندگاری زیر یک روز خودروهای مشاهده شده در استان، بیانگر این است که این قبیل کاربران جاده‌ای به صورت عبوری از استان تردد کرده و تنها ۲۲ درصد دیگر استان سمنان را به عنوان مقصد سفر برگزیده‌اند که از این مقدار ۱۲ درصد بین یک تا سه روز، ۷ درصد بین سه تا هفت روز و الباقی بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: بر اساس اطلاعات احصا شده از سامانه‌های پلاک خوان در محورهای برون شهری استان سمنان، بیشترین سهم تردد مربوط به خودروهای با پلاک استان تهران است که سهم ۳۶ درصدی داشته و پس از آن خودروها با پلاک استان سمنان و خراسان رضوی در جایگاه های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده وسایل نقلیه با پلاک استان سمنان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی بیشترین سهم مقاصد سفر را به خود اختصاص داده‌اند.

منصورکیایی سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ را پل ارتباطی مناسبی بین کاربران جاده‌ای و مسئولان این حوزه دانست و گفت: در این بازه زمانی بیش از ۹ هزار تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان برقرار شده و عمده مخاطبان و کاربران از طریق بخش گویا پاسخ‌های موردنظر را دریافت کرده‌اند که البته سهم کارشناسان این بخش نیز با پاسخگویی به بیش از ۱۰۰۰ تماس قابل توجه است.