شناسهٔ خبر: 130129 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انجام ۶۷ هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی استان همدان

احمد وکیلی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان اعلام کرد: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر ارتقاء کیفت پروژه‌های عمرانی ۶۷ هزار مورد آزمایش فنی، مهندسی و تخصصی را در پروژه‌های استانی طی سال ۱۴۰۱ به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ایوب وکیلی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان گفت: این آزمایشگاه با بهره‌مندی از ۴۳ نیروی متخصص، فنی و با تجربه و حضور در ۲ شعبه در شهرستان ملایر و همدان و ۱۲ واحد محلی مستقر در پروژه‌های عمرانی خدمات فناورانه مردم پایه و تخصصی خود را با به کارگیری تجهیزات منحصربفرد، بروز و استاندارد به پروژه‌های ملی، استانی و خصوصی با هدف ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر پروژه‎ها و نیز کاهش هزینه ارائه کرده است.

وکیلی اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان بیش از ۹۵ هزار نفر ساعت حضور موفق، تاثیرگذاری را در کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی، قبل از اجرا و حین اجرا و بعد از اجرا داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بحث ورود به بازارهای جدید و افزایش ارتباطات و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان اجرایی در سطح استان خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه موفق شد امسال با حضور تاثیر گذار در ۲۶ پروژه عمرانی ملی و استانی شامل قطعه ۱ راه آهن همدان– سنندج، اتصال ایستگاه باری به مسافری راه آهن همدان، قطعه ۱  و ۲ راه آهن همدان – ملایر، کنارگذر غربی همدان، خط اتصال راه آهن غرب کشور به نهاوند و پروژه‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن شهر همدان، نهاوند و دیگر شهرستان‌ها و همچنین در پروژه‌های ملی وزارتخانه‌های نفت، نیرو، آموزش و پروش، راه و شهرسازی نقش آفرینی تاثیرگذاری داشته باشد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان همدان با اشاره به  اینکه ثبت بیش از ۶۷ هزار مورد آزمایش در پروژه‌های عمرانی به عنوان بازوی توانمند دولت و وزارت راه و شهرسازی موجب حفظ و حراست سرمایه‌های ملی و کاهش هزینه‌ها و ارتقاء کیفیت در سطح استان شده است افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش بتن،۱۳ هزار و  ۲۰۰ مورد آزمایش آسفالت و ۱۹ هزار و ۸۰۰ مورد  آزمایش خاکی. اجرای ۳۱ طرح اختلاط آسفالت برای کارخانه‌های آسفالت، ۶  طرح اختلاط بتن ، ۱۱ دفترچه گزارش ژئوتکنیک و ۶۵۰ متر حفاری در عمق،۵۱۰ سری آزمایش کشش میلگردِ، ۱۵۰ سری آزمایش مقاومت شکافتی کفپوش و ۵۹۰ آزمایش تست جوش PT/VT  و UT   که با همت و تلاش همکاران استان در پروژه‌های عمرانی سطح استان به ثبت رسید.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با در اختیار داشتن توان علمی بالا و انجام ۶۷۰ نوع آزمایش تخصصی و در اختیار داشتن تجهزات منحصربفرد آمادگی دارد در کمتر از ۲ ساعت با استقرار واحدهای آزمایشگاهی در سطح استان نسبت به ارائه خدمات فنی، مهندسی و نظارتی منطبق بر استانداردهای داخلی و بین‌المللی اقدام کند.

وکیلی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه امسال موفق به انعقاد قرارد داد و تفاهم نامه با دستگاه‌های دولتی و خصوصی در سطح استان شده است گفت: ۱۳ قرار داد برای مطالعه و ارتقاء کیفی  پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، شهرداری‌های مناطق ۴ گانه، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل راهداری و همچنین امضاء تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد مسکن، شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز و شهرداری قهاوند از جمله پروژه‌های ملی و استانی بوده است که این آزمایشگاه در آنها نقش آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه همچنین نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کرده است افزود: برگزاری کارگاه، سمینارهای و دوره‌های مختلف آموزشی برای کارشناسان و مدیران فنی دستگاه‌های اجرایی استان، اعم از شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و راهداری و ... به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس اقدام شده است.