شناسهٔ خبر: 130134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد؛

همدان پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده

بازآفرینی 2 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: خوشبختانه با ظرفیت های خوبی که در استان همدان وجود دارد این استان جزو استان‌های پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  محمد آئینی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی در جریان سفر به استان همدان ضمن بازدید از محلات هدف بازآفرینی شهری بیان کرد: در سال گذشته این استان در تعداد واحدهای معرفی نموده به بانک جهت نوسازی و تعداد پرونده های منعقده جهت دریافت تسهیلات رتبه برتر در سطح کشور بدست آورد.

نوسازی ۱۳۰۰ واحد در محله جولان همدان

آئینی در ادامه یادآورشد: در این محله ۳۰۰ واحد از واحدهای فرسوده تخریب شده و ۱۳۰۰ واحد نوسازی انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که در دولت سیزدهم بستر خوبی برای صدور پروانه ها فراهم شده است ، تصریح کرد: هم اکنون شهرداری ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که می توانند ۱۰۰ درصد را هم تخفیف بدهند.

محله جولان همدان پایلوت طرح های بازآفرینی شهری در کشور

وی با اشاره به اینکه در محله جولان همدان با کمترین مداخله دولت و شهرداری طرح بسیار خوبی برای بهسازی تهیه شده و فضا برای سازندگان بخش خصوصی محیا شده است ، گفت: این روش نوسازی در محله جولان قابل تقدیر بوده و می‌تواند الگوی خوبی برای پیاده سازی چنین طرح هایی در سطح کشور باشد.

وی خاطرنشان ساخت: زمان صدور پروانه ساختمانی به طور متوسط بیش از ۶ ماه طول می کشد که طبق مصوبه شورای عالی اداری، شهرداری ها باید ظرف دو هفته برای متقاضیان نوسازی در محدوده بافت های فرسوده شهری پروانه ساخت صادر کنند.