شناسهٔ خبر: 130135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد:

آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت اراضی استان ایلام در ایام نوروز

آماده باش یگان حفاظت اراضی استان در ایام نوروز مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درتعطیلات نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرد:به منظور پیشگیری و رفع تصرفات احتمالی دراراضی ملی استان،تدابیر اجرایی حفاظتی تعریف شده وعوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان کرمانشاه برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی مذکور و مقابله با آن در آماده باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای سودجویان و زمین خواران نسبت به تعرض و تصرف در اراضی ملی و دولتی و سوء استفاده از بیت المال است لذا یگان حفاظت اراضی استان کرمانشاه با بهره‌گیری از تجربیات سنوات گذشته و در راستای ماموریت سازمانی و ذاتی خود، تمامی توان و ظرفیت موجود را در این راستا به کارگرفته است.  

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: براین اساس با برنامه ریزی‌های بعمل آمده ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی استان، طرح تشدید حفاظت از اراضی از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ برای اراضی تحت پوشش در محدوده و حریم شهرهای شهرستان‌های سطح استان اجرایی می‌شود.  

وی گفت: این اقدام به منظور حفاظت و صیانت و همچنین جلوگیری از تعرض و مقابله با هرگونه تجاوزات و زمین خواری نسبت به اراضی ملی و بیت المال انجام می پذیرد.  

آهکی با اشاره به اینکه عوامل یگان حفاظت اراضی ملی استان با امکانات و تجهیزات لازم در این ایام به گشت زنی می‌پردازند تا با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی کنند، اذعان داشت: مبحث حفاظت از عرصه‌های ملی تعطیلی ندارد و در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه مجموعه نیروهای یگان حفاظت از اراضی استان کرمانشاه آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده اند گفت: این فرماندهی با بهره‌گیری و استفاده از نیروهای انسانی هوشیار و آگاه، با ایمان و زبده، هیچ گونه اغماضی و امتیازی در بحث زمین خواری برای افراد سودجو قائل نیست.