شناسهٔ خبر: 130144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۶ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان گفت: جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان از آغاز تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح و سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان چهارم فروردین ماه جاری، ۶ هزار و ۵۹۲ سفر از طریق ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت ۴۹ هزار و ۵۴۷ هزار مسافر از این طریق جابجا و ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که بیشترین مسافر جابجا شده با ناوگان عمومی مسافر در روزهای ۲۴، ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان با بیان اینکه کمترین سفر در ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ و اول فروردین جاری به ثبت رسیده است تصریح کرد: در این مدت تعداد مسافر وارد شده به استان از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۷ هزار و ۹۴۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد.

عبدی ادامه داد: تعداد مسافر خارج شده از استان نیز با ۲۶ درصد افزایش به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده و تردد ورودی به استان نیز با ۴۹۸ هزار و ۳۳۸ وسیله نقلیه یک درصد افزایش داشته است و با توجه به افزایش تعداد مسافرت ها به خارج از استان، سفرهای خروجی وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان نیز با ۵۰۰ هزار و ۱۲۸ وسیله، ۱۱درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به آغاز طرح کشیک نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان از ۲۴ اسفند ادامه داد: همچنین نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های برون استانی خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز حضور دارند و به شکایات مردم رسیدگی می کنند.