شناسهٔ خبر: 130165 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

مسافران نوروزی وسایل حمل و نقل عمومی از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عبور کردند

افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:  تعداد مسافر جابه‌جا شده سفرهای نوروزی در سطح کشور در شقوق مختلف حمل و نقل از مرز هفت میلیون و پانصد هزار مسافر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ۱۴۰۲ عبور کرد.

شهریار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد:  از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ۱۴۰۲، ۳.۴۹۰.۹۸۰ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۵ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۳ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است. 
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۹۰۸.۴۵۳ مسافر با حمل و نقل ریلی و ۱.۳۳۲.۹۹۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۱.۸۷۳.۹۲۲ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده اند.
افندی زاده اظهار داشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲.۱۹۸.۱۳۵ وسیله نقلیه رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد. 
وی افزود: در این بازه ده روز گذشته طرح نوروزی،    ۲۴.۱۷۹.۴۸۵ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده اند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: استانهای اردبیل با ۴۵  درصد، خوزستان با ۲۴ درصد، گلستان ۲۳ درصد، ایلام و سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.