شناسهٔ خبر: 130238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

جابجایی بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در استان همدان

صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۴۰۰ مسافر از مبدأ استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر درون و برون استانی از طریق ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ سفر توسط ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه درسطح استان به مقاصد درون و برون استانی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد : در حوزه رسیدگی به شکایات حمل و نقل مسافر استان اقدامات خوبی انجام شده ، از جمله درج  QR-CODE بر روی بلیت که مسافرین می توانند با اسکن کد مربوطه به سامانه ۱۴۱ متصل و شکایات خود را ثبت کنند.

وی همچنین اضافه کرد : در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب و غیر حضوری به آن ها ارائه می شود.

این مسئول افزود نظارت مستمر بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده ای، طرح  تشدید کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

صادقی راد همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۶۲ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند بوده و تمامی دوره های تخصصی و حرفه ای را گذرانده اند.

وی در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.