شناسهٔ خبر: 130274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف نظارت عالیه صورت می پذیرد؛

ثبت تخلفات جاده های زنجان در سامانه "داپ"

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اطلاعات دستگاه‌های پلاک‌خوان و تخلفات جاده‌ای در سامانه داپ احصا و تحلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، علی مدقالچی به سامانه «داپ» داده کاوی اطلاعات  پلاک‌خوان در راستای تحلیل عمیق داده‌های ترافیکی اشاره کردو افزود:دوربین‌های پلاک‌خوان مثل ثبت تخلفات سرعت و باسکول‌های در حال حرکت به سامانه مجوزها مثل صدور کارت هوشمند رانندگان، معاینه فنی، صدور بارنامه و صورت وضعیت متصل شده و اطلاعات را به شکل هوشمند تحلیل و تخلفات را احصا می‌کند.

وی گفت: افتتاح اتاق مانیتورینگ حمل و نقل برای ارتقای خدمات از طرح‌های نوروزی ۱۴۰۰است که با هدف تخصصی و کاربردی کردن سیستم هوشمند حمل و نقل انجام می شودو کارشناسان از طریق سامانه‌های الکترونیکی، تخلفات ناوگان عمومی را احصا می‌کنند.
 
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: نوروز امسال اتاق مانیتورینگ با چهار نفر تقویت و یک واحد حقوقی هم به آن اضافه شده و برای مثال حرکت در لاین سرعت برای اتوبوس‌ها بلافاصله در کمیسیون ماده ۱۲ یا ۱۴ بررسی و اقدامات لازم انجام می‌شود.
 
مدقالچی یادآور شد: علاوه بر این از خرداد ماه گذشته به شکل دستی و با استفاده از اطلاعات سامانه‌های دوربین‌های پلاک‌خوان یا تخلفات دستی ثبت شده مثل تأخیر در آغاز سفر، موارد لازم احصا و در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و به مراجع اعزام شدند.
 
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز برای ارتقای ایمنی، محدودیت‌های ترافیکی برای ناوگان باری اعمال می‌شود، ابراز کرد: بر این اساس در تمامی محورهای برون‌شهری تردد انواع تریلر و کامیون به جز کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی و ناوگان دارای مجوز ممنوع است و موتورسیلکت‌ها نیز اجازه عبور و مرور در بزرگراه و آزادراه‌ها را ندارند.