شناسهٔ خبر: 130287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی؛

۱۵ کیلومتر از جاده بجنورد - جنگل گلستان آماده آسفالت است

کمیسیون ۱۵ کیلومتر از محور بجنورد - جنگل گلستان آماده آسفالت است و باید خارج از تمام برنامه ها پیگیری و تا ۲ ماه آینده آسفالت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی با اشاره به پیگیری های استان برای ایمن سازی بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت این محور تخصیص یافت و با توجه به این که محور بجنورد - جنگل گلستان از محورهای پرتصادف در استان است تکمیل آن از طرح های اولویت دار استان به شمار می رود.

رشیدی افزود: تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته در کل کشور وضعیت مناسبی ندارد و با وجود تلاش های پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان دیگر آمار تصادفات و متوفیان ناشی از آن افزایش یافته است.

وی درباره پروژه خندقلو ادامه داد: شرکت زیرساخت راه ها، اداره های کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح و مرمت این پروژه را پیگیری و اجرا کنند زیرا نمی توان عبور و مرور کاربران جاده ای از این مسیر را متوقف کرد.

رشیدی با تاکید بر این که پروژه خندقلو باید در اولویت اقدامات قرارگیرد، خاطرنشان کرد: تعداد قربانیان حوادث رانندگی که در بیمارستان جان خود را از دست می دهند در استان بالاست و دستگاه های اجرایی مربوطه باید این موضوع را بررسی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) تا ۵ فروردین امسال، پیک سفر در محورهای مواصلاتی استان مربوط به ۲۸ اسفند سال قبل و انباشت تخلیه وسایل نقلیه، روز دوم فروردین بوده است.

محمد مشتری محورهای دارای بیشترین تردد و بدترین سطح سرویس طی این مدت را ۵ فروردین ذکر کرد و افزود: محورهای دارای بیشترین تردد و بدترین سطح سرویس در این بازه زمانی چمن بید به جنگل گلستان ( محدوده چشمه خان) و در ساعت ۱۴ تا ۱۵ و محورهای دارای بیشترین تردد، شیروان - بجنورد و بجنورد - شیروان بوده است.

وی سهم مبدأ تردد از ابتدای اجرای طرح تا ۵ فروردین را به ترتیب خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران دانست و تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه غیر بومی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: تردد ورودی و خروجی در استان در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۷ درصد و ۱۲ درصد و در مجموع ۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

سجادی معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور نیز در این جلسه گفت: مجور خرید ۲ هزار دستگاه امدادی گرفته شده و امسال بخشی از آن تامین می شود همچنین قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس بسته شده که تا چند ماه آینده وارد کشور می شود.