شناسهٔ خبر: 130306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقرار ۱۱۸ دستگاه ماشین آلات راهداری در راه‌های گلستان برای کاهش تصادفات جاده‌ای

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با توجه به در پیش بودن پیک دوم سفرهای نوروزی و افزایش سفرها گفت: ۱۱۸ دستگاه از ماشین آلات و ناوگان اداره کل برای کاهش مخاطرات و تصادفات جاده ای بعنوان همیار پلیس در راهها بویژه ۹۵ نقطه حادثه خیز استان مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات گلستان در سالن شهید باهنر استانداری  اظهار کرد: همچنین از ظرفیت دستگاههای خدمات رسان دیگر مانند هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاههای اجرایی و شهرداری ها و فرمانداران و بسیج و سپاه نیز برای این هدف استمداد خواسته شد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر گلستان ادامه داد: این ماشین آلات دارای دستگاه GPS بوده و با تجهیزات کامل کنترل و مراقبت از راهها حضوری پررنگ در این نقاط دارند.

به گفته مصدقی، علاوه براین موضوع برای کاهش سرعت رانندگان در نقاط حادثه خیز با اجرای طرح پویش منفی ۱۰ کیلومتر در ساعت و اطلاع رسانی های لازم در این نقاط اقدام شده است.

وی اظهارکرد: اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در چهار ایستگاه مجتمع بختیاری در غرب،مجتمع باران در مرکز، مجتمع لوه در جنگل گلستان و مجتمع توسلی در گنبد  یکی دیگر از اقدامات برای جلوگیری از تصادفات جاده ای است که در حال اجراست.

مصدقی یادآورشد: راهدارخانه ها و ادارات تابعه شهرستانی نیز به همراه عوامل راهداری در خدمت مسافران هستند تا سفری ایمن و خاطره انگیزی را برای آنان از استان رقم بخورد.

در ادامه جلسه پلیس راه، هلال احمر و اورژانس گزارشی مختصر از اقدامات بعمل آمده داشتند.

استاندار و معاون عمرانی استانداری نیز در این نشست حضور داشتند.