شناسهٔ خبر: 130325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمار تردد نوروزی در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری به ۵۴۳ هزار تردد رسید

تردد در استان چهارمحال مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت ۵۴۳ هزار مورد تردد نوروزی در مبادی ورودی استان گفت: این آمار در مقایسه با سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) روح‌ الله غلامی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: آمار ترددبه ثبت رسیده مربوط به بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ششم فروردین است که در همین مدت ۵۰۲ هزار تردد خروجی از استان نیز ثبت شده است.

وی پرتردد ترین‌ محورهای ارتباطی چهارمحال‌ و بختیاری در این مدت را محورهای شهرکرد - فرخ‌شهر و گندمان - بروجن - لردگان اعلام و تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند تاکنون ۹ هزار و ۳۷۰ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل روندی کاهشی‌ ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی  با بیان اینکه در این مدت ۶۱ هزار و ۱۵۷ مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در چهارمحال‌ و بختیاری جابه‌جا شده‌اند، یادآور شد: این‌ آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ هزار و ۵۰۶ نفر بود که نشان دهنده افزایش حدود ۸ درصدی در سال جدید است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره با اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در این استان همزمان با نوروز ۱۴۰۲ گفت: این طرح با هدف رفاه حال مسافرین عزیز و بالابردن ضریب ایمنی سفرها در سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی واقع شده در محورهای پرتردد استان همچون سفیددشت - زرین‌شهر، بروجن - لردگان و لردگان - خوزستان در حال اجراست که تاکنون با استقبال ویژه مسافران رو به رو شده است و تا ۱۵ فروردین نیز ادامه دارد.

غلامی همچنین به برخی اقدامات انجام شده برای بازسازی جاده‌های استان در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: لکه‌گیری چاله‌ها و نشست‌های ایجاد شده در اثر بارندگی‌های زمستان با یک هزار و ۲۵۰ تن آسفالت رودمیکس‌، نصب و شستشوی تابلوهای اطلاعاتی و علائم ایمنی و نصب گاردریل از مهمترین این اقدامات است.

وی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و سرعت‌بخشی در رسیدگی به نیاز مسافران نوروزی، گشت‌های ۲۴ ساعته راهداری در محورها و نقاط پر حادثه استان ایجاد شده است و با استفاده از ۲۸ دوربین نظارتی، ترددها به طور مستمر رصد می‌شود.

گفتنی است، در مدت اجرای طرح نوروزی، ۴۲ گروه راهداری چهارمحال و بختیاری با مجموع ۴۵۰ نیروی انسانی در مدت به مسافران و رانندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.