شناسهٔ خبر: 130326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد:

کاهش ۸ درصدی متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی یزد نسبت به سال گذشته

معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: میانگین درصد تغییرات متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان یزد از ابتدای طرح نوروزی نسبت به سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، حامد معتمدی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به متوسط تردد ساعتی در استان یزد بیان کرد: در تاریخ پنجم فروردین ماه متوسط تردد ساعتی ۱۹۰ وسیله نقلیه بوده که میانگین این آمار از ابتدای شروع طرح نوروزی ۱۹۴ وسیله نقلیه محاسبه شده است.

وی با بیان متوسط تردد ساعتی در مدت مشابه در سال گذشته اظهار کرد: در مدت مشابه در سال گذشته ۲۴۴ عدد وسیله نقلیه در استان توسط تردد شمارهای فعال ثبت شدند که میانگین این آمار از ابتدای شروع طرح در سال گذشته ۲۱۱ عدد بود.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: درصد تغییرات متوسط تردد ساعتی نسبت به سال قبل در تاریخ ۵ فروردین ماه ۲۲ درصد کاهش یافته و میانگین این آمار نیز از ابتدای طرح نوروزی نسبت به سال قبل با کاهش ۸ درصدی روبه‌رو است.

وی با اشاره به سرعت متوسط و درصد سرعت غیرمجاز در استان عنوان کرد: در تاریخ پنجم فروردین ماه ۱۱درصد از وسایل نقیله عبوری سرعت غیرمجاز داشته اند که میانگین این آمار از ابتدای شروع طرح ۱۰ درصد عنوان شده است.

معتمدی ادامه داد: سرعت متوسط در تاریخ یاد شده ۸۲ کیلومتر بر ساعت سنجیده شد که میانگین این رقم از ابتدای طرح ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: ۲۲ درصد وسیله نقلیه سنگین در تاریخ پنجم فروردین ماه از محورهای استان عبور کرده که میانگین این آمار از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ درصد است.

معتمدی با اشاره به تعداد تردد شمارهای فعال در سطح استان بیان کرد: ۹۳ عدد تردد شمار فعال در سطح استان وجود دارد که آمار تردد ارائه شده مربوط به تردد شمارهای مشابه و دارای عملکرد قابل قبول است.