شناسهٔ خبر: 130366 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ۵۳ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان

تردد مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از رشد ۵۳درصدی تردد درمبادی ورودی و خروجی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از محور اردبیل- آستارا گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی راهداری یعنی از مورخ ۲۴ اسفند تا ۷ فروردین ماه ۸۲۶ هزارو۹۷۳ تردد درمبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴۴۱ هزارو۴۱۹ تردد در مبادی ورودی و ۳۸۵ هزارو۵۵۴ تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده افزود:نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۵۳۸ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده بود امسال افزایش ۵۳ درصدی راشاهد هستیم.

وی با توجه به گردشگر پذیر بودن استان ازدبیل به افزایش تردد در همه محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت:در مدت یاد  شده ۱۴۶ هزار و ۹۸۲ تردد در محور اردبیل-سرچم،۱۶۸هزار و۳۶۸ تردد در محور نیر-سراب،۶۸ هزار و۹۳۰ تردد در محور اصلاندوز-کلیبر،۳۱۰هزار و ۳۲۳ تردد در محور اردبیل-آستارا،۴۷ هزار و۱۲۵ تردد درمحور خلخال-اسالم و ۸۵ هزار و۲۴۵ تردد نیز در محور مشگین شهر-اهر ثبت شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۷۴ سامانه تردد شمار ، ۴۱ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ سامانه ثبت تخلفات در استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر نیز فعال است.

وثوقی در این مدت همچنین از جابجایی ۴۴هزار و۹۱۳ نفر مسافرتوسط ناوگان های مختلف از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور خبرداد و خاطرنشان کرد:این میزان جابجایی مسافر در قالب ۷۷هزار سفر انجام شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل به فعالیت بیش از ۲ هزار راننده در بخش حمل ونقل اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس،۶۵۰ دستگاه سواری و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوروزی در خدمت مردم و مسافران هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و هرگونه انتقاد و شکایت خودرا نیز جهت رسیدگی اطلاع دهند.