شناسهٔ خبر: 130376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

استقبال گسترده از پویش همراهان سفر ایمن در استان سمنان

منصورکیایی مدیرکل استان سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان سمنان از زمان آغاز طرح، با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده و در رفع یکنواختی راه‌های استان تاثیر بسزایی داشته است.

منصورکیایی تصریح کرد: پویش همراهان سفر ایمن با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برپا شده و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی تاکید دارد‎.‎

وی یادآور شد: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در این استان با اختصاص ۳ ایستگاه، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: با توجه به این‌که بالغ بر ۶۰ درصد سوانح جاده ای در۳۰ کیلومتری شهرها و به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان به وقوع می پیوندد، نسبت به فراهم کردن مکانی جهت استراحت و فراغت  راننده و سرنشینان، در قالب برگزاری این پویش، درمحدوده اعلامی شهرها، اقدام شده است.

منصورکیایی در ادامه با اشاره به اینکه اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان  از رویکردهای مهم این پویش است گفت:  به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران زمین، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های آئینی، سنتی و بومی و کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی از دیگر اهداف اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن است.

وی توضیح داد: در این پویش برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان، اجرای نمایش‌های آئینی، سنتی، بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه، نمایش های ایمنی و پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان تاکید کرد: بهتر است رانندگان پس از چند ساعت رانندگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در طول مسیر داشته باشند که در این راستا، بهترین محل توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی هستند که با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع، این مجتمع‌ها می‌توانند سفر ایمن و نشاط‌بخشی داشته باشند.