شناسهٔ خبر: 130412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

اخذ سند تک برگ برای ۶۲۳ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اخذ سند تک برگی برای ۶۲۳ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان در اولویت کاری قرار دارد اظهار داشت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه بوده و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعان اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.  

وی افزود: با صدور اسناد مالکیت کاداستری، از هرگونه تعارض اراضی ملی و دولتی و زمین خواری جلوگیری می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اذعان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده در اداره شهرستان، سند تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان اخذ شد.  

وی گفت: از این میزان، پنج فقره اسناد تفکیکی اخذ شده مربوط به ۱۵ هکتار اراضی در بخش ۲ کاشان، بخش یک قمصر و بخش شش مسکن مهر برزک بوده است که به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال دارای سند کاداستر (تک برگی) شدند.  

آراسته بیان داشت: مابقی این اسناد مربوط به ۶۰۸ هکتار اراضی در بخش دو کاشان، بخش ۱۲ جوشقان قالی و بخش شش برزک بوده است که پیش از این دارای اسناد دفترچه‌ای بودند و با تلاش‌های بعمل آمده به اسناد تک برگی تبدیل شدند.  

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات بعمل آمده ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.