شناسهٔ خبر: 130415 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در همدان بررسی شد/سهم همدان در نهضت ملی مسکن اجرای بیش از ۷ هزار واحد است

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در استانداری همدان با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با حضور در استانداری همدان با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان دیدار و گفت و گو کرد.

محمد آئینی معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان دیدار کرد و آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آئینی با تقدیر از اقدامات مجموعه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بانک مسکن استان همدان در حوزه بازآفرینی شهری در سطح  محلات بافت‌های ناکارآمد شهری، ضمن اعلام رتبه سوم استان همدان در میزان قراردادهای منعقده برای جذب تسهیلات بانکی نوسازی مسکن، اظهارکرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده شهرهای استان بویژه شهر همدان درنوسازی مسکن باید استان همدان به عنوان پیش قراول حوزه بازآفرینی فعال شود و کارها سرعت بیشتری بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه  سهمیه استان همدان از برنامه تولید  ۲۰۰هزار واحد نوسازی مسکن در کشور به میزان ۷۰۷۹ واحد مسکن است، گفت: با همت مدیریت عالی استان و سایر اعضای ستاد بازآفرینی، قطعا بیشتر از این تعداد هم قابل تحقق است.

در ادامه استاندار همدان ضمن ضرورت برشمردن موضوع بازآفرینی شهری از برگزاری ستاد بازآفرینی استان و ستادهای بازآفرینی شهرستانی حمایت کرد.

قاسمی فرزاد در این نشست با تشریح پروژه های بازآفرینی در سطح محلات هدف بازآفرینی شهرهای مختلف استان، از تلاش‌ها و اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران قدردانی کرده و این امر را عامل مهمی در احیاء محلات فرسوده وارتقای کیفیت زندگی ساکنین آن برشمرد.