شناسهٔ خبر: 130456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

استقبال گسترده از پویش همراهان سفر ایمن در استان هرمزگان

استقبال گسترده از پویش همراهان سفر ایمن در استان هرمزگان رئیس روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود موذن زاده رئیس روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اظهار داشت: طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان هرمزگان از زمان آغاز طرح، با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده و در رفع یکنواختی راه‌های استان تاثیر بسزایی داشته است.

موذن زاده تصریح کرد: پویش همراهان سفر ایمن با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برپا شده و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی تاکید دارد‎.‎

وی یادآور شد: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در این استان با اختصاص ۳ ایستگاه، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی در حال اجراست.

موذن زاده اضافه کرد: با توجه به این‌که بالغ بر ۶۰ درصد سوانح جاده ای در۳۰ کیلومتری شهرها و به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان به وقوع می پیوندد، نسبت به فراهم نمودن مکانی جهت استراحت و فراغت راننده و سرنشینان، در قالب برگزاری این پویش، درمحدوده اعلامی شهرها، اقدام شده است.

موذن زاده در ادامه با اشاره به اینکه اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان از رویکردهای مهم این پویش است گفت: به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران زمین، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های آئینی، سنتی و بومی و کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی از دیگر اهداف اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن است.

وی توضیح داد: در این پویش برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان، اجرای نمایش‌های آئینی، سنتی، بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه، نمایش های ایمنی و پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

موذن زاده در پایان تاکید کرد: بهتر است رانندگان پس از دو ساعت رانندگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در طول مسیر داشته باشند که در این راستا، بهترین محل توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی هستند که با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع، این مجتمع‌ها می‌توانند سفر ایمن و نشاط‌بخشی داشته باشند.