شناسهٔ خبر: 130463 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

خطر غرق شدن شناگران در خلیج فارس و تنگه هرمز/اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها

دریای طوفانی کشتی سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد و نسبت به اجتناب از غواصی و شنا به دلیل خطر غرق شدن توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از روز شنبه تا روز سه‌شنبه خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را در بر می‌گیرد.

روز شنبه موجب افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس(باد شمال غربی تا ۳۰ نات) افزایش ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در سواحل استان خوزستان، درسواحل استان های هرمزگان و بوشهر تا ۳ متر و در فراساحل تا ۴ متر خواهد شد.

یکشنبه و دوشنبه شاهد افزایش سرعت وزش باد (حداکثر ۳۰ نات) در خلیج فارس و تنگه هرمز ، افزایش ارتفاع امواج در سواحل استان خوزستان تا ۱/۵ متر، در سواحل استان‌های هرمزگان و بوشهر تا ۳ متر و در فراساحل تا ۴ متر خواهیم بود.

این سامانه روز سه شنبه با افزایش سرعت وزش باد (حداکثر ۲۵ نات) در خلیج فارس و تنگه هرمز، افزایش ارتفاع امواج درسواحل استان خوزستان تا یک متر، در سواحل استان‌های هرمزگان و بوشهر تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳ متر همراه می‌شود.

سازمان هواشناسی اثر مخاطره را احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی،مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل اعلام کرده است.

هموطنان باید از عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا اجتناب کنند.

همچنین محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل در این شرایط آب و هوایی ضروری است.