شناسهٔ خبر: 130554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

جابجایی بیش از ۴ میلیون تن کالا در استان اردبیل

جابه جایی کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:۴ میلیون و ۲۶۱ هزار تن کالا در ۱۲ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالای پارس اباد گفت:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا جابجا شده بود در ۱۲ ماهه گذشته افزایش ۹ درصدی را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۰۰ هزار و۶۱۵ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده افزود:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۸ هزار برگ بارنامه صادر شده بود ۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان فله ای وکیسه ای،سیب زمینی،مصالح ساختمانی، انواع بنزین، شمش آهن، آب معدنی و هندوانه برشمرد و تصریح کرد:در ۱۲ ماهه گذشته ۲میلیون و۶۱ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل،۳۶۶ هزار تن از شهرستان پارس آباد،۱ میلیون و۸۳ هزار تن کالا از شهرستان نمین،۱۸۷ هزار تن از شهرستان بیله سوار،۱۰۹ هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر،۶۲ هزار تن از شهرستان گرمی،۲۹۵ هزار تن از شهرستان خلخال و۹۸ هزار تن کالا نیز از شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزایش ۳۴۰ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شدو اظهار کرد:در ۱۲ ماهه گذشته ۲۹۵ هزار تن کالا دراین شهرستان جابجا شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶۷ هزار تن بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده  از افزایش ۳۱ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز خبرداد و خاطرنشان شد:در ۱۲ ماهه گذشته بیش از ۱۱ هزار برگ بارنامه در  این شهرستان صادر شده که در مدت مشابه سال قبل ۸ هزار برگ بارنامه بود.

وثوقی فعالیت ۹۰شرکت حمل ونقل کالا را با ۲باب پایانه کالادر استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: ۱۳ هزار و۵۵۰ ناوگان و بیش از ۱۲ هزار راننده در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.