شناسهٔ خبر: 130562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تمام ظرفیت برای ایمنی مسافران نوروزی گلستان به کار گرفته شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شروع دور دوم سفرهای نوروزی گفت که از تمام ظرفیت ها برای ارتقای ایمنی ترددکنندگان و گردشگران استان در دور دوم سفرهای نوروزی استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و شورای راهبری تصادفات استان افزود: استقرار ۱۱۸ دستگاه از ناوگان راهداری و ۶۳ ناوگان دستگاههای دولتی دیگر با تجهیزات کامل کنترل و مراقبت از راه در نقاط حادثه خیز و اطلاع رسانی های مناسب در جهت کنترل سرعت خودروها به میزان ۱۰ کیلومتر برساعت در قالب طرح پویش منفی ۱۰ کیلومتر در راهها از جمله اقدامات انجام شده است.

به گفته وی،بهره مندی از توان و امکانات نیروهای سپاهی و بسیجی و داوطلبان هلال احمر و اورژانس نیز از دیگر فعالیت های انجام شده به شمار می رود.

مصدقی،حضور پررنگ ناوگان و نیروهای راهداری و پلیس و خودروهای سایر نهادهای خدمات رسان را عامل بازدارنده ای برای کاهش تصادفات دانست.

وی با بیان اینکه خواهان مشارکت سایر دستگاههای اجرایی و مردم در برقراری سفری ایمن و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در دوم دوم سفرهای نوروزی هستیم،ادامه داد: از هم استانی ها و هموطنان بویژه موتورسواران و عابرین پیاده استدعا می شود که نکات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود قرار داده چرا که افزایش آمار تصادفات نگران کننده است.

مصدقی،رقم تصادفات را از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز نهم فروردین ۳۷۵ فقره و با ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت به مشابه سال قبل اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز با بیان اینکه برگزاری مستمر این جلسات در نوروز و اقدامات و پیگیری های مستمر کاهش تصادفات جاده ای روزانه را بدنبال داشته است.

مهدی مهیایی بر همکاری استانداری و مشارکت دستگاهها و داوطلبان هلال احمر و سپاه و بسیج برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در ایام پیش رو نیز تاکید کرد و گفت: اعمال قانون و نظارت بر ترددها و محدودیت ترددها بویژه برای ناوگان باری نیز بخشی دیگر از اقدامات بازدارنده برای کاهش تصادفات و ایمنی سفرها خواهد بود.

دستگاههای اجرایی زیرمجموعه کمیسیون نیز در طول جلسه به بیان گزارشی از اقدامات خودبرای این ایام پرداختند.