شناسهٔ خبر: 130582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد:

ورود و خروج بیش از یک‌میلیون وسیله نقلیه از طریق محورهای مواصلاتی استان یزد

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد گفت: از ابتدای طرح نوروزی یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۹۷ وسیله نقلیه در محورهای استان یزد تردد داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری با اشاره به آخرین آمار دریافتی از ۹۱ دستگاه تردد شمار نصب‌شده در راه‌های مواصلاتی استان یزد، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با آغاز طرح نوروزی، شاهد تردد یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۹۷ وسیله نقلیه در محورهای استان یزد بودیم.

وی از ورود ۵۶۳ هزار و ۱۰۳ وسیله نقلیه به استان و خروج ۵۸۹ هزار و ۸۹۴ وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۸ درصدی متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان تردد در ساعت اوج در محور مهریز – یزد (متناظر توزین) با یک هزار و ۲۵ متوسط تردد ساعتی صورت گرفته است، گفت: متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان، از ابتدای طرح ۱۹۵ وسیله نقلیه در ساعت است.

رستگاری ادامه داد: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز دوشنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با ۹۸ هزار و ۱۳۸ تردد وسیله نقلیه است.

وی در مورد تردد محورهای خروجی و ورودی استان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: بیشترین میزان تردد ورودی و خروجی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش ورودی به محور نائین – عقدا و در بخش خروجی عقدا - نائین اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد افزود: ۱۸ هزار و ۵۱۷ تردد خروجی و ۱۵ هزار و ۱۲۲ تردد ورودی را در محور نائین طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم.