شناسهٔ خبر: 130593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تردد نزدیک به ۱۰ میلیون وسیله نقلیه از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی

A340286A-40AD-4F57-B255-920F2248A63E.jpeg سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تردد نزدیک به ۱۰ میلیون وسیله نقلیه از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا بامداد ۹ فروردین تعداد ۹.۵ میلیون تردد در محورهای استان آذربایجان غربی انجام گرفته است که از این تعداد ۷۵۹ هزار خودرو سنگین، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو سواری و وانت و تعداد ۵۰ هزار  دستگاه اتوبوس را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تردد های ورودی به استان از آغاز طرح نوروزی ۸۱۱ هزار  بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲.۱۲ درصدی داشته و تعداد مسافر های خروجی از استان ۷۸۰ هزار  بوده که این رقم نیز افزایش ۷.۴۵ درصدی داشته است.

امامی اظهار کرد: محور ارومیه - مهاباد با ۷۰۰ هزار تردد، پر تردد ترین محور در طول ایام نوروزی ست و سردشت بانه همچنان کم تردد ترین محور استان است.

وی یاداور شد: در بحث تخلفات نیز سبقت های غیر مجاز سبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوسی داشته است و بیشترین تخلفات عدم رعایت فاصله غیر مجاز و عدم بستن کمربند ایمنی گزارش شده است.