شناسهٔ خبر: 130597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد؛

جابجایی بیش از ۴۴ هزار مسافر نوروزی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری ۴۴ هزار و ۱۴ نفر با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری با اشاره تعداد سفرهای انجام‌شده با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری استان، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، هم‌زمان با آغاز طرح نوروزی، ۲ هزار و ۷۶۹ سفر برون‌استانی و درون استانی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد انجام‌شده است.

 وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۱ سفر درون استانی و یک هزار و ۷۳۸ سفر برون‌استانی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به انجام رسیده است، عنوان کرد: در سفرهای درون استانی ۱۱ هزار و ۹۸۰ مسافر و در سفرهای برون‌استانی ۳۲ هزار و ۳۴ مسافر جابجا شده‌اند.

رستگاری با اشاره به انجام ۶۳۲ سفر با اتوبوس، ۳۳۰ سفر با مینی‌بوس و ۶۲ سفر با سواری در سفرهای درون استانی هم‌زمان با طرح نوروزی، بیان کرد: ۱۱ هزار و ۳۱۹ مسافر با اتوبوس، ۵۹۲ مسافر با مینی‌بوس و ۶۲ مسافر با سواری در سفرهای درون استانی جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۶۴۷ سفر با اتوبوس، ۳۲ سفر با مینی‌بوس و ۵۹ سفر با سواری در سفرهای برون‌استانی انجام شد که در این سفرها ۳۱ هزار و ۶۲۳ مسافر با اتوبوس، ۳۵۱ مسافر با مینی‌بوس و ۶۰ مسافر با سواری در سفرهای درون استانی جابجا شدند.

وی در رابطه با میزان سفرها و همچنین تعداد مسافران در مدت مشابه نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: طی مدت ۱۳ روز ابتدایی طرح نوروزی امسال تعداد ۴۴ هزار و ۱۴ مسافر در قالب ۲ هزار و ۷۶۹ سفر جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۰ درصد در تعداد سفر و ۱۲ درصد در تعداد مسافر کاهش آمار داشته‌ایم.