شناسهٔ خبر: 130600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تداوم حضور راهداران در محورهای بوشهر در قالب ۳۰ تیم گشت سیار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: راهداران این استان در قالب ۳۰ تیم گشت سیار به همراه ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات در محورهای مواصلاتی بوشهر مستقر هستند و به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای خدمات ارایه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (بوشهر) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: راهداران این استان در قالب ۳۰ تیم گشت سیار به همراه ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات در محورهای مواصلاتی بوشهر مستقر هستند و به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای خدمات ارایه می دهند.
عبدالکریم اخترشناس افزود: اکیپ های راهداری بوشهر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون در محورهای استان حضور داشته و به شکل محسوس و نامحسوس به گشت زنی می پردازند و این حضور تا ۱۵ فروردین سالجاری ادامه خواهند داشت.
وی، با اشاره به فعالیت ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای بوشهر ادامه داد: ارایه خدمات متمرکز و مناسب و فراهم کردن آسایش بیشتر برای رانندگان و مسافران، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و روان سازی ترافیک راه ها از جمله کارکردهای مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۱۶ راهدارخانه فعال نیز در محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای به شکل ۲۴ ساعته فعالند و ضمن ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی، در صورت لزوم مسافران نوروزی در راه مانده را به شکل اضطراری استقرار دهند.
اخترشناس از رانندگان خواست که ضمن زمان بندی مناسب برای انجام سفر در این مقطع از سال، نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: از آنجا که به ازای هر ۲ ساعت رانندگی پیشنهاد می شود که رانندگان ۱۵ دقیقه توقف و استراحت کنند، لذا مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی را می توان بهترین مکان برای توقف و استراحت معرفی کرد. 
وی افزود: در همین راستا پویش همراهان سفر ایمن در سه مجتمع خدمات رفاهی منتخب استان تلاش دارد با برنامه هایی نظیر موسیقی محلی، اقامه نماز جماعت، ایستگاه نقاشی، افطاری ساده و... رانندگان را ترغیب به استراحت در حسین سفر کند.