شناسهٔ خبر: 130656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون:

۲ میلیون و ۶۰۴ هزار تردد در جاده های ایلام ثبت شد

*تردد در جاده های لرستان از مرز ۷ میلیون گذشت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین امسال) ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۶۳  دستگاه وسیله نقلیه بومی و غیربومی تردد کرده اند که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور ضمن اشاره به آغاز سفرهای نوروزی در کشور اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ فروردین تاکنون ۲۸۶ هزار و ۷۵۵ دستگاه خودرو وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان خروج وسایل نقلیه از استان نیز در مدت یاد شده ۲۳۸ هزار و ۵۵۴ هزار خودرو بوده است که ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: پر تردد ترین محورها در این ایام محور چوار - ایلام با ۱۵۶ هزار تردد و محور سرابله - ایلام با بیش از ۱۱۷ هزار تردد بوده است.

چشمه خاور یادآور شد: این میزان تردد توسط ۵۸ دوربین جاده ای تردد شمار برخط و ۲۵ دوربین ثبت تخلف موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته ۱۰ فروردین ماه نیز تردد ۱۸۸هزار خودرو در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.