شناسهٔ خبر: 130741 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

ثبت بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تخلف سرعت غیر مجاز در دوربین های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

سرعت لحظه ای استان فارس معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تخلف سرعت غیر مجاز در دوربین های ثبت تخلفات عبور و مرور سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ ( ١٧ روز) ثبت شده است، بیان کرد: نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار پلاک خودرو ثبت شده دارای سرعت متوسط غیرمجاز بوده و مابقی در سرعت لحظه ای بیش از حد مجاز رانندگی کرده اند.

شهریار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: تعداد ۱۸۷۲ سامانه فعال ثبت تخلفات عبور و مرور متعلق به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در محورهای برون شهری وجود دارد که از از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۳۰۴ میلیون و ۶۰۵ هزار و چهار پلاک خورو را که در محورهای برون شهری کشور تردد داشته اند ثبت کرده اند.
وی ادامه داد: سامانه های فعال در دوزه زمانی ذکر شده دو میلیون و ۹۰۵ هزارو ۷۰۹ پلاک خودرو را که در هنگام عبور از مقابل دوربین های ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت لحظه ای غیرمجاز داشته اند را ثبت کرده است. همچنین یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۱۹۳ پلاک ثبت شده دارای سرعت متوسط غیرمجاز ثبت شده هستند.
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست در اپلیکیشن ۱۴۱ و  بیش از ۱۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست  در سامانه اینترنتی ۱۴۱ و بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با شماره سه رقمی ۱۴۱ با تلاش همکاران ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، انجام گرفته شده است.
افندی زاده اظهار داشت: در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴  اسفند ۱۴۰۱ تا بامداد ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در بازه هفده روز ۵.۳۵۸.۱۵۲ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.
وی ادامه داد:  در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون حدود ١/٤ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی با تلاش همکاران ما در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۲۳۳۵۷۵۳ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی با کوشش همکاران ما در بخش های حمل و نقل هوایی و تعداد ۳۱۸۲۲۵۲ مسافر نیز با شناورهای مسافری  در کشور با تلاش سازمان بنادر و دریانوری و شرکت های حمل و نقل دریایی، اقدام به جابه جایی کردند.
معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر کرد: سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد افزایش، اردبیل با ۱۸ درصد افزایش،  خوزستان با ۱۷ درصد افزایش،  کرمان با ۱۶ درصد افزایش و ایلام  با ۱۵ درصد افزایش بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را تا بامداد ۱۲ فروردین داشته اند.
وی در پایان یادآور شد: در این بازه هفده روزه گذشته طرح نوروزی، تردد بین استان وسایل نقلیه جاده ای  کشور رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰  از مرز ٤٠ میلیون گذشت، را نشان می دهد. استان های پرتردد را می توان استان های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان و مازندران را در این مدت ١٧ روز ، ازابتدای طرح اشاره کرد.