شناسهٔ خبر: 130760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

استقبال گسترده از پویش همراهان سفر ایمن در بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن همزمان با نوروز ۱۴۰۲در استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن همزمان با نوروز ۱۴۰۲در استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافرین و کاربران جاده‌ای روبرو شده است.
عبدالکریم اخترشناس اظهار داشت: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در این استان با اختصاص ۳ ایستگاه، همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی در حال اجراست که و در کاهش سوانح رانندگی تاثیر بسزایی داشته است.
وی تصریح کرد: پویش همراهان سفر ایمن با هدف کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برپا شده و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی تاکید دارد‎.‎
اخترشناس افزود: در این پویش برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان، اجرای موسیقی محلی، ایستگاه نقاشی کودکان، برپایی نماز جماعت و پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.
وی خاطر نشان کرد: بهتر است رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در طول مسیر داشته باشند که در این راستا، بهترین محل توقف و استراحت، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی و راهدارخانه ها هستند که با بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع، این مجتمع‌ها می‌توانند سفر ایمن و نشاط‌بخشی داشته باشند.