شناسهٔ خبر: 13093 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تامین خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید با اجرای طرح‌های مشارکتی تامین مالی/ ۲۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در انتظار تامین خدمات زیربنایی

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین این خدمات از طریق اجرای طرح‌های مشارکتی تامین مالی در دستور کار است گفت: تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در شهر جدید پردیس با تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی از محل اعتبارات بانک مسکن در حال اجرا است و به احتمال زیاد این طرح در سایر شهرها نیز پیاده‌سازی می‌شود.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های مسکن در شهرهای جدید اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در سراسر کشور تعریف شده است که حدود ۴۰۰ هزار واحد معادل ۲۰ درصد از کل واحدهای مسکن مهر، در شهرهای جدید کشور وجود دارند و طبق آخرین گزارش‌ها حدود نیمی از این واحدها به متقاضیان تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: طی مدت چهار سال دولت دهم در شهرهای جدید ۴۷ هزار واحد مسکن مهر احداث و بهره‌برداری شد در حالی که طی دو سال اخیر ۱۲۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل شد و به بهره برداری رسید. علاوه بر این بسیاری از واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در مرحله نازک کاری قرار دارند به طوریکه در شهر جدید پردیس بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن مهر تا مرحله سفیدکاری پیشرفت دارند اما به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز که طبق قانون تامین آنها برعهده سایر وزارتخانه‌های ذی‌ربط است این واحدها هنوز به متقاضیان تحویل نشده‌اند. 

وی ادامه داد: حق انشعاب این واحدها از طرف وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده و وزارت خانه‌های ذی‌ربط در تامین خدمات زیربنایی باید همکاری کنند تا این خدمات تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر واگذاری اغلب واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید طی دو سال دولت یازدهم، به تامین خدمات روبنایی شهرهای جدید اشاره کرد و افزود: در شهر جدید پرند طی ۲۵ سال گذشته ۱۶ مدرسه ساخته شده در حالیکه طی دو سال دوره وزارت راه و شهرسازی ۲۱ مدرسه احداث شده است.

نریمان در بخش دیگری از اظهاراتش به همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن برای تامین مالی خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: اخیرا با بانک مسکن تفاهم‌نامه مشترکی به امضا رسیده که بر اساس آن هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات این بانک برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس اختصاص یافته است.

وی افزود: برای سایر شهرهای جدید نیز تامین این خدمات از طریق اجرای طرح‌های مشارکتی تامین مالی در دستور کار است اما به صورت خاص در پردیس خدمات نوین بانکی و مدیریت دارایی عملیاتی‌شده است که اگر این طرح موفق باشد در سایر شهرها نیز به کمک بانک مسکن و سایر بانک‌ها پیاده‌سازی می‌شود./

نظر شما