شناسهٔ خبر: 130931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تردد ایمن تر در محوراهای جنوب کرمان انجام می‌شود؛

حضور گشت‌های راهداری نوروزی جنوب کرمان تا ۱۵ فرودین ماه در جاده ها

گشت راهداری جنوب کرمان مدیرکل راهداری جنوب کرمان از حضور گشت های راهداری جهت برقراری تردد ایمن کاربران جاده ای تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از آماده باش ۱۱ گشت راهداری جنوب کرمان با ۱۶۳ نفر راهدار از ابتدای طرح راهداری نوروزی در جنوب کرمان با هدف افزایش ایمنی تردد در جاده‌های این منطقه در ایام نوروز خبر داد و گفت: با توجه به وظیفه ذاتی مجموعه راهداری در طول مدت سال گشتهای راهداری به فراخور ماموریتهای جاده ای در محورهای ارتباطی حضور دارند اما در ایام نوروز با توجه به تشدید سفرها و نیاز به حضور بیشتر گشتهای راهداری جنوب کرمان حضور پر رنگ تری در جاده ها دارند.

مجتبی محمودی بیان کرد: گشتهای راهداری فعال در قالب طرح راهداری نوروزی تا ۱۵ فرودین ماه در جاده های جنوب کرمان فعال هستند تا زمینه آرامش و تردد ایمن تر را به مسافران و رانندگان منتقل کنند.

وی افزود: آنچه که می تواند سبب دلگرمی راهداران در خدمت بی منت شود رعایت قوانین رانندگی در جادهدها و سالم رسیدن به مقصد رانندگان و خانواده ها است.

محمودی افزود: بیشترین عامل وقوع تصادفات در جنوب کرمان، سرعت غیرمجاز و توجه نکردن رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی از رانندگان و مسافران خواست با احترام به قانون، با صبر و حوصله رانندگی کنند تا سفر ایمنی را داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گذشت در رانندگی و انتقام نگرفتن در جاده را از خصوصیات یک راننده مجرب دانست و گفت: تلافی سرعت و لجاجت در رانندگی می‌تواند زمینه ساز حوادث ناگواری باشد که جبران ناپذیر است.

محمودی با اشاره به آماده باش شبانه روزی مرکز مدیریت راههای این اداره کل برای کنترل و هدایت حجم تردد در محورها و رصد مشکلات و نواقص جاده‌ای افزود: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها برای ارتباط مردم، مسافران و رانندگان به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مخاطبان در زمینه وضعیت جاده‌ها و دریافت گزارش های مردمی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: از ۲ ماه قبل کار رفع عیوب جاده‌ها و علائم در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان طبق برنامه و دستور کار معاونت راهداری در حال انجام است و در این ایام هم با توجه به نیاز اقدامات ایمن سازی محورها در دستور کار گشتهای راهداری و ادارات شهرستانی قرار دارد. اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را پوشش می دهد.