شناسهٔ خبر: 130964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای تعمیر ابنیه و پل های استان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد تومان مرمت ۷۳ دستگاه پل در سطح استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، حسین اسکندری رئیس اداره نگهداری ابنیه وراه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان،  با اشاره به وجود ۸هزار و ۶۵۷ دستگاه ابنیه فنی و پل های بزرگ و کوچک در سطح محورهای استان بیان داشت:  ساخت ابنیه فنی و پل ها با توجه به کوهستانی بودن و وجود مسیل ها و رودخانه های فصلی و دائمی در استان هزینه بالایی دارد و بر این اساس تعمیر و نگهداری آنها نیز به مراتب اعتبارات خاصی را طلب می کند، به همین منظور در سال گذشته این اداره توانست با مبلغی افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال مرمت ۷۳ دستگاه پل را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به تعریض ۱۰ دستگاه پل در محور زنجان_ارمغانخانه(به صورت دوطرفه) طی سال گذشته افزود: این عملیات از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار می باشد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه وراههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: بهسازی و تعمیر پل ها شامل؛ تعمیر رادیه و برید، کوله، عرشه ترمیم پی، پاک سازی دهانه و داخل پل ها، احداث دیوار برگشتی، تعویض دال های فرسوده، اصلاح سیستم زهکشی پل، مقاوم سازی پایه پل ها، تعریض پل و مرمت قرنیز آنها است.

ثبت مشخصات ۷۴۰۰ دستگاه پل در سامانه bms

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد؛ در سال گذشته کارشناسان این اداره مشخصات فنی ۷۴۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی را در سامانه bms ثبت کردند که این شامل ۸۵ درصد تمام پل های استان است.