شناسهٔ خبر: 130996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری مازندران خبر داد؛

آشکارسازی ۱۳ نقطه پُرحادثه در مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از آشکارسازی ۱۳ نقطه پُرحادثه قبل از اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران محسن محمدنژاد با اشاره به اینکه طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فرردین ماه ادامه یافت، اظهار کرد: قبل از آغاز طرح نوروزی اقدامات مستمری ازجمله آشکارسازی نقاط پُرتصادف با نصب بنر، اطلاع رسانی و تقویت تابلو و علائم صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۱۳ نقطه از ۸۸۷ نقطه پرتصادف کشور مربوط به مازندران است که طبق آخرین دستورالعملی که کمیسیون عالی ایمنی راه های کشور ارائه کرد، این نقاط مصوب را در فرصت اندک، آشکارسازی کردیم.

وی در رابطه با ایمن کردن نقاط مذکور خاطرنشان کرد: ایمن کردن دائمی این ۱۳ نقطه نیازمند اعتبار و تعریف پروژه جدید است.

وی با بیان اینکه در نقاط پُرحادثه ای که آشکارسازی صورت گرفت، در این ایام خوشبختانه فوتی نداشتیم، یادآور شد: نوروز سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش تصادفات را در این نقاط شاهد بودیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه یکسری اقدامات دیگر شامل منظرآرایی راه ها شامل تقویت خط کشی ها بصورت گسترده و تشکیل قرارگاه پاکسازی معابر استان با همکاری استانداری، بخشداران و راهداران نیز صورت گرفت، گفت: متاسفانه مسافران محترم کم لطفی کردند و زباله ها را در حاشیه جاده ها رها کردند که در این راستا همکاران ما همچنان در حال پاکسازی هستند.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از اقدامات، آماده سازی راهدارخانه ها بود که اگر برف سنگینی اتفاق افتاد مسافرین در راهدارخانه ها اسکان یابند، افزود: در روز سوم و یازدهم فروردین برف شدیدی را شاهد بودیم و در ۵۰۰ کیلومتر باند، برفروبی نیز صورت گرفت.

محمدنژاد با بیان اینکه قبل از اجرای طرح نوروزی، اکیپ های راهداری در محورها را آماده و محل استقرار گشت های راهداری را نیز مشخص کردیم، خاطرنشان کرد: لیست کشیک مدیریتی نیز آماده شد و مدیران و معاونین ستادی و روسای شهرستانها در محورها حضور داشته و بازدید میدانی نیز انجام شد.