شناسهٔ خبر: 131098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار در اختتامیه طرح پویش همراهان سفر ایمن در ایستگاه ثامن الائمه (ع) فاروج خبر داد:

خراسان شمالی در ردیف استان های برتر افزایش اسکان مسافران نوروزی

اختتامیه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در مراسم اختتامیه طرح پویش همراهان سفر ایمن در ایستگاه ثامن الائمه (ع) شهرستان فاروج از قرار گرفتن این استان در ردیف استان های برتر افزایش اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مهدی رشیدی با بیان این که نوروز امسال شاهد تردد بیش از ۷ میلیون مسافر و زائر در محورهای استان بودیم، گفت: خراسان شمالی از اقوام متعددی تشکیل شده و دارای جاذبه ها و ظرفیت های تاریخی و گردشگری غنی است و برای استفاده از این ظرفیت ها باید قومیت و فرهنگ این استان را به مردم سایر نقاط کشور معرفی کنیم تا با غنای فرهنگی آن آشنا شوند.

وی یکی دیگر از ظرفیت های خراسان شمالی را جمعیت عشایر آن دانست و با اشاره به بازدید حدود ۹ هزار مسافر نوروزی از سیاه چادرهایی که در محورهای استان برپا شده بود، ادامه داد: اقدامات خیلی خوبی در راستای جذب مسافران با هماهنگی ستاد خدمات سفر و دستگاه های خدمات رسان مرتبط انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با اشاره به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در دو ایستگاه راهدارخانه امین الله شهرستان بجنورد و مجتمع خدماتی، رفاهی ثامن الائمه (ع) شهرستان فاروج اظهارکرد: اقدامات انجام شده در طرح پویش همراهان سفر ایمن و ستاد خدمات سفر موجب شد در ایام نوروز امسال تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتر استان ها به خصوص خراسان شمالی رخ ندهد.

محمد مشتری به استقبال مسافران نوروزی از برنامه های اجرا شده در ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن اشاره کرد و افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، به کودکان آموزش های ترافیکی و ایمنی نیز آموزش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمان اجرای این طرح،  ۵۱۰ بسته افطاری در ایستگاه راهدارخانه امین الله و ۳۶۰ بسته افطاری در ایستگاه مجتمع خدماتی، رفاهی ثامن الائمه (ع) بین مسافرانی که در زمان اذان مغرب به این اماکن می رسیدند، توزیع شد.