شناسهٔ خبر: 131099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای برون شهری استان سمنان

قلع و قمع.jpg معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای برون شهری استان خبر داد و گفت: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اخذ مجوز برای نصب تابلو اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) رضا رازقی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز در محورهای برون شهری استان خبر داد و افزود: در راستای ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات رانندگی، با تشدید نظارت در حاشیه راه‌های استان این تابلوهای غیرمجاز جمع‌آوری خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور صرفا با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در استان‌ها با مجوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌گیرد و اینکه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، به صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می کنند موجب دیده نشدن تابلو علائم ایمنی و ترافیکی توسط رانندگان خواهند شد و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، سوانح رانندگی را رقم می‌زنند.

رازقی با تاکید بر اینکه بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای در محورهای پرتردد انجام می‌شود یادآور شد: نصب تابلو در حاشیه راه‌ها دارای ضوابط و استانداردهایی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و وضعیت دید در شب است.

وی با اشاره به پیگرد قانونی متخلفان گفت: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی حاشیه راه ها می توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، با اخذ مجوز برای نصب تابلو اقدام نمایند. در غیر این صورت تابلو های منصوبه به عنوان تابلو های غیر مجاز شناخته شده و طبق قوانین و مقررات نسبت به قلع و قمع و جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.