شناسهٔ خبر: 13110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامی، در آستانه برگزاری همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری:

همایش بازآفرینی شهری ترویج اهداف ناشناخته بازآفرینی در کشور است

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در آستانه برگزاری همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری که پس‌فردا-پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه-در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود گفت:برگزاری چنین همایش‌هایی باعث ترویج اهداف مفهوم ناشناخته بازآفرینی در کشور می‌شود.

حجت‌اله غلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزییات بیشتر این همایش افزود : بازآفرینی معقوله‌ای ناشناخته برای بسیاری ازشهروندان و مسئولان شهری کشور است که این سمینارها در آشنایی این مفاهیم برای آنان بسیار مؤثر است.

غلامی در ادامه با بیان این که استان اصفهان تاکنون پنج محدوده هدف خود را شناسایی و تعیین کرده است گفت: این محدوده‌ها شامل بافت تاریخی، بافت‌های میانی شکل‌گرفته از دهه‌های ۶۰، محدوده‌های روستایی و حاشیه است که باید بازآفرینی و توانمندسازی شوند، در حقیقت محدوده‌هایی که سرانه خدمات شهری آنها کمتر از متوسط شهری هستند باید تحت این طرح قرار گرفته  و هرکدام با سیاست‌های مربوط به خود احیا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری این همایش‌ها را کمکی برای اجرای هرچه سریعتر این سیاست‌ها دانست و گفت: سمینارهایی مانند همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری قطعا همه استان‌ها را درگیر این مسئله و توسعه درون‌شهری می‌کند، چرا که ما دیگر اجازه گسترش محدوده شهری را نداریم و تنها باید به توسعه درون شهری توجه کنیم.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان افزود: استان اصفهان در حال‌حاضر دارای هفت‌هزار و ۵۰۰ هکتار بافت‌ فرسوده و بافت‌تاریخی است که حدود دو هزار هکتار آن مربوط به بافت تاریخی است.

به گفته وی پس از ارائه سند استانی و همچنین پروژه‌های مربوطه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه قرار شد که رسیدگی به این طرح‌ها در دستور کار گرفته و تبدیل به پروژه شوند که ۱۱ محور گردشگری در بافت تاریخی، میدان امام علی و میدان عتیق استان ازجمله آن‌ها به شمار می‌روند./

نظر شما