شناسهٔ خبر: 131105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پایان سفرهای نوروزی در ایلام با افزایش ۶۰ درصدی مسافران

ناوگان مسافری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از پایان طرح نوروزی راهداری خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه تا روز گذشته ۱۵ فروردین، جابه جایی مسافر در جاده های استان ۶۰ درصد و میزان سفرهای انجام شده نیز ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همزمان با آغاز طرح و سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه جاری، ۱۲۸ هزار و ۴۲۵ مسافر توسط ناوگان عمومی جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از افزایش ۱۶ درصدی سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و یادآور شد: این ایام تعداد ۹ هزار و ۵۹۶ سفر انجام شده است.

چشمه خاور از ثبت سه میلیون و ۳۸۸ هزار و ۲۲ تردد وسایل نقلیه در جاده های استان خبر داد و گفت: مدت یاد شده تعداد ورود وسایل نقلیه به استان با ۳۶۴ هزار و ۴۷۹ مورد افزایش ۲۱ درصد و خروج از استان با ۳۱۹ هزار و ۴۶۶ مورد ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

چشمه خاور یادآور شد: پر ترددترین محور در این ایام محور سرابله - ایلام با ۱۶۰ هزار و ۲۰۳ تردد بوده است.