شناسهٔ خبر: 131107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک میلیون و ۸۳۷ هزار تردد نوروزی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

ناوگان مسافری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۸۰۲ مورد تردد نوروزی در این استان گفت: این آمار متعلق به بازه ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( چهارمحال و بختیاری) روح الله غلامی افزود: امسال در بخش ترددهای‌ ورودی به استان رشد ۳.۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته ثبت شد و ۹۶۱ هزار و ۵۶۰ خودرو در مدت اجرای طرح نوروزی وارد استان شدند.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش آمار ورود خودرو به استان، مجموع ترددهای خروجی در طرح نوروزی امسال با کاهش ۵.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۸۷۶ هزار و ۲۴۲ مورد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درباره پرترددترین‌ جاده‌های‌ استان در این مدت یادآور شد: محورهای شهرکرد - بروجن و گندمان - بروجن - لردگان از جمله محورهای پرتردد استان در طرح نوروزی امسال به شمار می‌روند.

وی بیشترین ماندگاری پلاک‌های ورودی به استان را به ترتیب متعلق به استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، فارس و مازنداران بیان کرد.

غلامی در ادامه تعداد مسافرانی را که در این مدت از ناوگان حمل و نقل عمومی استان استفاده کرده‌اند را نیز ۱۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر برشمرد و گفت: این رقم در سال گذشته برابر با ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ نفر بود که نشان دهنده رشد ۱۳.۳ درصدی استفاده از ناوگان عمومی برای جابه‌جایی در نوروز امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درصد تغییرات تعداد سفر در استان در نوروز امسال هم با شاخص منفی ۱.۷ درصدی مواجه شد و با کاهش ۲۹۳ موردی سفر به ۱۶ هزار و ۴۷۳ مورد رسید.

گفتنی است، در مدت اجرای طرح نوروزی، ۴۲ گروه راهداری چهارمحال و بختیاری با مجموع ۴۵۰ نیروی انسانی در مدت به مسافران و رانندگان خدمت‌رسانی کردند.