شناسهٔ خبر: 131110 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تردد بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی/رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در بندر چابهار

بارگیری در بندر چابهار تردد بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی، امدادرسانی به ۳۸۶ نفر با اقدام به موقع تیم های جستجو و نجات دریایی، رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در بندر چابهار بخشی از مهم‌ترین رخدادهای حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تردد بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی رضایتمندی مردم را یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.  وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تسهیل سفرهای نوروزی نقش‌آفرینی کردند یکی از کارکردهای این ستاد را تسهیل سفرهای نوروزی و بهره‌مندی از تجربیات به دست آمده و  بازخورد گیری برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد.

بذرپاش گفت: بیش از ۴۴۶ میلیون سفر جاده‌ای با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۲ میلیون سفر هوایی ثبت شد.

تعداد مسافران دریایی به بیش از ۶ میلیون نفر رسید

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با شناورهای مسافری و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز با شناورهای تفریحی در مدت ۲۰ روز از آغاز طرح نوروزی سفر کردند.

امدادرسانی به ۳۸۶ نفر با اقدام به موقع تیم های جستجو و نجات دریایی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: این سازمان با ایجاد و مدیریت ۲۴ مرکز اصلی و فرعی جستجو و نجات دریایی و به­‌کارگیری ۲۱ فروند شناور ناجی با تیم‌های آموزش دیده و با تجربه در بنادر جنوب و شمال کشور، طی ۲۲ عملیات دریایی موفق به نجات ۳۸۶ نفر مسافر و گردشگر دریایی در ایام طرح نوروز ۱۴۰۲ شد.

رشد ۴۹ درصدی گردشگری دریایی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی شناور گردشگری دریایی برای نخستین‌بار در بندر چابهار در نوروز امسال خبر داد و افزود: این اداره کل از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش دریایی و تامین شناورهای مسافری و گردشگری دریایی استقبال می‌کند.

تردد ۳۴۰ هزار مسافر در بنادر استان خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تردد ۳۴۰ هزار نفر در گردشگاه‌های دریایی مجاز و ایمن استان خوزستان طی روزهای تعطیلات نوروزی منتهی به ۱۲ فروردین خبر داد.

ترابری ۳,۸ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه در این استان به ثبت رسیده است.

فعالیت ۱۸ لنج سنتی در طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز در استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در طرح تسهیل ترددهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۸ موتور لنج سنتی فعالیت دارند که از این شمار هفت فروند آن در بندر بوشهر فعالیت دارند.