شناسهٔ خبر: 131121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه مشهد ۷ درصد افزایش یافت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: ۴۴٢ هزار و ٧٩٠ مسافر نوروزی امسال از طریق فرودگاه مشهد جابجا شدند که این رقم هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان خراسان رضوی محمود امانی بنی اظهار کرد: میزان جابجایی مسافران نوروزی ار ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین ماه جاری در مدت مشابه سال قبل ۴۱۳ هزار و ٩٨٧ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: این تعداد مسافر توسط سه هزار و ٢٨٧ پرواز ورودی و خروجی جابجا شدند که تعداد پروازها نیز در نوروز امسال هشت درصد افزایش یافته است.

امانی با بیان اینکه ٢٩ هزار و ۶٩ مسافر از خارج کشور به مشهد وارد شدند، بیان کرد: ۲۹ هزار و ٧١١ مسافر نیز از طریق این فرودگاه به کشورهای خارجی منتقل شدند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی افزود: مابقی مسافران توسط پروازهای داخلی جابه‌جا شدند.

امانی خاطر نشان کرد: امسال برنامه های نوروزی مفرحی در این فرودگاه اجرا شد و فضای فرودگاه نیز با المانهای نوروزی به فضای شادی برای مسافران تبدیل شده است.

۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه کنونی وارد استان خراسان رضوی شدند که از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد سفر کرده اند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.