شناسهٔ خبر: 131122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تردد نزدیک به ۱۰ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تردد ۹ میلیون و ۹۸۱هزار و ۶۵۶ وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی اظهارداشت: متوسط تردد بین استانی در جاده های استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی که از تاریخ ۲۴ اسفند سال گذشته شروع شده است  تا ۱۵ فروردین ماه ، به ثبت تردد ۹ میلیون و ۹۸۱هزار و ۶۵۶ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان  می رسد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن یک درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در روز ۱۵ فروردین ماه امسال که روز پایانی این طرح بود ، تردد ۴۳۲ هزار و ۱۸۰ خودرو در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به روز قبل از این تاریخ ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اضافه کرد : این میزان تردد توسط ۶۸ سامانه جاده ای تردد شمار برخط و ۷۹ دوربین ثبت تخلف موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.

شیروانی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در محورهای این استان در روز ۱۵ فروردین مربوط به سه‌راهی چالان‌چولان- دورود با ۵۵ هزار و ۸۲۹ وسیله نقلیه و تقاطع آزادراه خرم‌زال- خرم‌آباد با ۱۹ هزار و ۹۵۷ وسیله نقلیه است.