شناسهٔ خبر: 131130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان در دیدار با استاندار خراسان شمالی اعلام کرد؛

تایید بیش از ۲۳ هزار متقاضی در استان در بحث نهضت ملی مسکن

دیدار با استاندار خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی از تایید بیش از ۲۳ هزار متقاضی در بحث نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و معاونین با استاندار خراسان شمالی دیدار و گفتگو کردند.

قاسمی تصریح کرد: در بحث نهضت ملی مسکن در استان در همه شهرهای استان پروژه ها شروع شده است و فقط در آشخانه و شیروان به مشکل زمین برخوردیم که در شهر آشخانه ۷۰ هکتار به فاصله ۱ کیلومتری از این شهر الحاق آن در حال انجام است و عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهر آشخانه به زودی شروع خواهد شد.

وی همچنین به تامین زمین در شهر شیروان اشاره کرد و افزود : مباحث مربوط به تخصیص ۸۰هکتار زمین شیروان در حال اجراست و در انتهای کار قرار دارد و بابت تاخیر در تامین زمین در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در دو شهر شیروان و آشخانه از مردم عزیز شهرهای مذکور عذرخواهی میکنم و انشاالله بزودی مشکل در این دو شهر نیز مرتفع خواهد شد.

قاسمی با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی گفت: با توجه به اقدامات بعمل آمده در راستای تامین زمین و الحاقات انجام شده، در سال ۱۴۰۲ به صورت ویژه مبحث فاز اجرایی، نظارت بر اجرای پروژه‌ها، رفع مشکلات ساخت و سرعت بخشی در تکمیل آن در برنامه این اداره‌کل است و نیاز است همچون سال گذشته فعالیت‌های مرتبط با این طرح به صورت جهادی و جهش گونه انجام پذیرد.

قاسمی عنوان کرد : محور بجنورد به جنگل گلستان با تلاش استاندار معزز و دعوت از وزیر راه و شهرسازی وارد فاز جدیدی شده است و پیگیری میکنیم که امسال به سرانجام برسد و پیمانکاران مطالبات زیادی در این محور دارند و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قول اتمام این محور و تزریق اعتبارات را داده است تا محور مذکور جان تازه ای به خود بگیرد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی گفت : در دیدار با وزیر راه و شهرسازی نحوه کند بودن پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان مورد گلایه قرار گرفت که البته با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و بازدید میدانی از این محور ، امیدواریم اقدامات اساسی تری صورت گیرد .

وی خاطرنشان کرد: کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان سخت است اما با تجربه بالا مدیران می توان این مسیر را به خوبی طی کرد.

گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در ادامه در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار حاضر و از نزدیک با محمدرضا رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دیدار و گفتگو کرد و سال جدید را به وی تبریک گفت.