شناسهٔ خبر: 131132 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

مردم در فرایندهای سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا دخیل شوند

ببینید |  نشست هم اندیشی جشنواره سراسری(ملی) پیمان برای پیشرفت جشنواره پیمان برای پیشرفت یک رویداد فراگیر و مستمر مردمی‌است که برای اولین‌بار در سطح دولت اجرا می‌شود که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست این جشنواره گفت:بایستی مردم در فرآیندهای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و اجرا دخیل شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، در نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری (ملی) ایده پردازی پیمان برای پیشرفت با همکاری مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: گرفتن تصمیمات سخت، بدون گفت‌وگوی اجتماعی امکان‌پذیر نیست و بایستی مردم در فرآیندهای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و اجرا دخیل شوند.
اسلامیان افزود: گفتگو با مردم بسیار مؤثر است و حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی ضرورت دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری تکلیف کردند در عمل نیز با گفتگو و تعامل با مردم و به رسمیت شناختن مردم تأثیرگذار است و بایستی در راستای رفع چالش‌ها، در نظر گرفتن موضوعات توسعه‌ای و حرکت به سوی واگذاری‌ها عمل شود.
وی ادامه داد: استفاده از نقطه نظرات جمع حاضر به عنوان اتاق فکر محوری جشنواره مایه افتخار است چرا که نگاه ما نگاه بخشی و مختص وزارت راه و شهرسازی نیست، فراتر از این و در سطح سهیم شدن حاکمیت با مردم در تصمیم‌سازی،تصمیم گیری و اجرا، بسیاری از مشکلات و حفره های اجتماعی به شرط درستی اجرا، حل می‌شود که در غیر این صورت ، فرصت طلایی تبدیل به تهدید خواهد شد.
اسلامیان ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و حاضران در جلسه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بالاترین سطح تماس با مردم را داراست که در بخش‌های هوایی، جاده‌ای،ریلی، بنادر و به‌ویژه مسکن، ارتباط تنگاتنگی با عامه مردم دارد.
وی خاطرنشان کرد: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، مسکن یکی از مهم‌ترین مسئله‌های کشور است که ان شاءالله با استفاده از نتایج این جشنواره، لااقل بخشی از اضطراب‌های بازار مسکن تخلیه شود و اقداماتی که قابلیت اجرایی شدن را دارد، انجام دهیم.
جشنواره پیمان برای پیشرفت یک رویداد فراگیر و مستمر مردمی‌است که برای اولین‌بار در سطح دولت اجرا می‌شود. این جشنواره در بخش تخصصی کارشناسان و کارکنان وزارت راه و شهرسازی را در تمام سطوح و بخش‌ها و مراکز وابسته و تابعه به تکاپو وا می‌دارد و در جریان این حرکت و چرخه مداوم، مردم با این مجموعه وسیع همراه می‌شوند.
نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری (ملی) ایده پردازی پیمان برای پیشرفت، در محل ساختمان دادمان برگزار شد.