شناسهٔ خبر: 131143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح نوروزی ۱۴۰۲

بیش از ۲ میلیون تردد در محورهای استان کردستان ثبت شد

حسنی مدیرکل کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی ۲ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۳۰ مورد تردد بین استانی در محورهای استان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون تردد در محورهای استان کردستان ثبت شد که از این میزان تردد بین استانی یک میلیون و ۶۴ هزار و ۱۱ مورد ورود به استان و یک میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۹ مورد خروج از استان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ثبت تردد روزانه در ایام تعطیلات نوروزی افزود: متوسط تردد روزانه در استان در بازه زمانی یادشده ۳۳۳ هزار و ۹۴۹ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چندانی نداشت البته در موج اول تعطیلات و قبل از ماه مبارک رمضان تردد روزانه با رشد ۱۰ درصدی روبرو شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است، ضمن اینکه ورود وسایل نقلیه سنگین نیز با رشد سه درصدی روبرو شد.

حسنی پرترددترین محورهای استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال را محور سنندج_کامیاران، قروه_دهگلان، کامیاران_کرمانشاه، سنندج_همدان، بوکان_سقز اعلام کرد.