شناسهٔ خبر: 131154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آیین اختتامیه پویش همراهان سفر ایمن:

پویش همراهان سفر ایمن آذربایجان غربی یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش ۳۷ درصدی تصادفات فوتی استان است

28a356a7-6c18-4cc0-9ff5-23965e06d323.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آیین اختتامیه پویش همراهان سفر ایمن، اجرای این پویش را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش ۳۷ درصدی تصادفات فوتی استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون با بیان اینکه در طول ایام طرح نوروزی راهداران استان فعل خواستن را صرف کردند و توانستند آن را عملی کنند،‌ افزود: در بدو آغاز طرح نوروزی خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفت که در یک کار جهادی تا به امروز ۴۰۰ کیلومتر محقق شده است و آشکار سازی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز  قبل از آغاز طرح نوروزی به اتمام رسید .

وی با قدردانی از کلیه عوامل اجرایی طرح پویش همراهان سفر ایمن در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: علی رغم افزایش ۱۷.۷ درصدی ترددها در استان و افزایش تردد های برون مرزی،  تصادفات  فوتی تا پایان طرح ۳۷ درصد کاهش یافت .

آرامون یاد آور شد: پویش همراهان سفر ایمن نیز برای اولین بار در سطح استان با برنامه های متنوع در پنج نقطه برگزار شد که سهم مهمی در کاهش تصادفات داشت و توانستیم در قالب آن آداب و رسوم استان را به میهمانان نوروزی نشان دهیم .

آرامون در آخر گفت: قانون نانوشته ۲ ساعت رانندگی و ۱۵ دقیقه استراحت در پویش نوروزی همراهان سفر ایمن عملیاتی شده و  اهداف مدنظر در ایمنی ترددهای جاده ای را تحقق بخشد و خوشبختانه استان در رتبه های برتر کاهش تصادفات در کشور قرار گرفت.