شناسهٔ خبر: 131158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تردد ۱۳.۵ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی در طرح نوروزی ۱۴۰۲

پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تردد ۱۳.۵ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون با اعلام تردد ۱۳.۵ میلیون خودرو از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ گفت: تعداد ۱۰۴ دستگاه تردد شمار،  در ایام طرح نوروزی ۱۴۰۲، ۱۳.۵ میلیون  تردد خودرو از محور های مواصلاتی استان را ثبت کرده اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۰۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: علی رغم افزایش ۱۸.۰۴ درصدی تردد از محورهای مواصلاتی استان با یاری خدا و همراهی مردم گرانقدر و مسافرین عزیز و همچنین تلاش های خستگی ناپذیر ارگان های ذیربط در طرح نوروزی و علی الخصوص همکاران راهداری و پلیس، تعداد فوتی ها در تصادفات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش پیدا کرد.

آرامون یادآور شد: مهاباد- ارومیه پر تردد ترین محور در استان آذربایجان غربی گزارش شده است که میزان تردد در آن ۹۵۲ هزار بوده و ساعت اوج تردد نیز ۱۱ تا ۱۲ گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد  مسافرین ورودی وخروجی از استان نیز از مرز ۲ میلیون وسیله نقلیه گذشت که این آمار هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱۸ درصد گذشته که بیشترین عامل خطر ساز همچنان سبقت و فاصله غیر مجاز است.