شناسهٔ خبر: 1312 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

96 قطار در دهه کرامت برای رسیدن به مقصد تأخیر داشتند/ مسافران یک ماه برای دریافت خسارت فرصت دارند

قطار مسافری مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تاخیر 96 قطار مسافری در دهه کرامت برای رسیدن به مقصد خبر داد و گفت: مسافران یک ماه برای دریافت خسارت فرصت دارند.

مرتضی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در دهه کرامت از پنجشنبه تا یکشنبه (6 تا 16 شهریورماه) 96 مورد تاخیر قطار مسافری منجر به پرداخت خسارت در سراسر کشور گزارش شد.

وی ادامه داد: تاخیر این قطارها متفاوت بود، برخی 90 دقیقه، بعضی 120 و برخی دیگر 180 دقیقه تاخیر داشتند و بر اساس رتبه‌بندی به دلیل ترافیک ریلی در محور تهران – مشهد، بیشترین قطارهای تاخیری به این مسیر اختصاص داشت.

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: زمان تاخیر قطارها در حوزه سیر و حرکت است و فرمول احتساب تاخیر فطارها وابسته به طول مسیر و نوع قطار است و همواره تعیین خسارت عدد ثابتی ندارد. همچنین بهای خسارت برابر با 50 درصد کل هزینه بلیت با حذف خدمات قطار است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میزان خسارت قطار تهران – زنجان که زمان سیرش 4 ساعت است با قطار تهران – مشهد که حدود 11 ساعت سیر آن به طول می‌انجامد، فرق دارد زیرا ممکن است زمان تاخیر قطار زنجان 90 دقیقه و زمان قطار مشهد 180 دقیقه محاسبه شود.

جعفری افزود: پس از اعلام تاخیر قطار و پرداخت خسارت، مسافران از تاریخی که اعلام می‌شود یعنی از زمان حرکت قطار تا یک ماه فرصت دارند به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنند./

نظر شما