شناسهٔ خبر: 131204 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام اجرای طرح نوروزی اجرا شد؛

طرح کنترل و نظارت بیش از ۱۰۰۰دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت یک هزار و ۱۴۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی(۲۴اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین سالجاری)در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،تیمورباقری اظهار داشت:از این تعداد ۴۰۶ دستگاه ناوگان باری، ۶۴۹ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۱۰۲ دستگاه سواری مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: این طرح با هدف بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی ، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در این ایام انجام گرفت .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش‌نشانی ، اسناد و مدارک حمل و نقلی  در دستور کار قرار گرفت.

باقری در خاتمه خاطر نشان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی  تعداد ۱۱۹ فقره تخلفات احصا شده توسط پلیس راه های شمال استان اعمال قانون گردیده و تعداد ۱۳۱ فقره نیز به کمیسیون های ماده ۱۲،۱۱و۱۴ جهت رسیدگی به تخلفات معرفی شده اند.