شناسهٔ خبر: 131217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندارچهارمحال و بختیاری در بازدید از منظریه شهرکرد تأکید کرد؛

لزوم مشارکت بیشتر مردم در تکمیل طرح نهضت ملی مسکن استان چهارمحال و بختیاری

بازدید استاندار از نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری از سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر مشارکت مردمی چند برابر شده است و اگر این مشارکت به همین شکل افزایش یابد؛ پیشرفت طرح هم به شکل نهضتی چند برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعلی حیدری در بازدید میدانی از واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن واقع در منظریه شهرکرد، اظهار داشت: واگذاری تعدادی از واحدهای این طرح در برخی از مناطق روستایی و شهری استان از خردادماه امسال آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد زمین مورد نیاز کل طرح تأمین شده است و برای تأمین مابقی زمین موردنیاز، از تمام ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۴۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی است که این واحدها با مساعد شدن شرایط جوی استان با سرعت در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در حالی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان از پیشرفت خوبی برخوردار شده است؛ اجرای این طرح در شهرهای استان با موانع و مشکلاتی روبرو بود که بسیاری از این مشکلات برطرف شده است و طرح جهش خوبی در سال جاری خواهد داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای مسکن استان، خاطرنشان کرد: موانع و مشکلات با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها برطرف می‌شود اما از متقاضیان تقاضا می‌شود ضمن بازدید از روند اجرای طرح، در تأمین آورده مالی مشارکت بیشتری نمایند تا طرح از پیشرفت بهتری برخوردار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز درحاشیه این بازدید، با اشاره به تحویل ۶۰۰ واحد مسکونی تا پایان خردادماه سال جاری به متقاضیان در منظریه شهرکرد، گفت: این واحدهای مسکونی هم‌اکنون بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حسینعلی مقصودی افزود: بر اساس روند کار و پیشرفت قابل ملاحظه طرح، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حدود سه هزار واحد مسکونی در کل استان به متقاضیان واگذار شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی توسط راه و شهرسازی و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در محله 34 منظریه و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در محله 40 منظریه نیز برای سه هزار و 400 واحد پیمانکار انتخاب شده و مراحل شروع عملیات اجرایی نیز محقق شده است؛ همچنین در محلات 41،33 و 42 هم اخیراً تغییر کاربری و تفکیک اراضی صورت گرفته و بزودی انتخاب مجری و پیمانکار انجام و شاهد شروع عملیات اجرایی در این محلات خواهیم بود و بدین صورت کل متقاضیان شهرکرد مورد پوشش قرار میگیرند.

مقصودی در خصوص تأمین زیرساخت ها نیز گفت: با تأکید استاندار محترم مقرر شد؛ آب کارگاهی پروژه ها تا پایان فروردین و تأمین آب شهری نیز تا پایان خرداد تأمین و برق و گاز نیز به همین شکل توسط دستگاه های متولی انجام شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال در مابقی شهرهای استان نیز با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحدها را تکمیل و تحویل متقاضیان نماییم.